بحث في هذا الموقع ابــو حـــــمــزه الأحـــــــــــواز​ي

السبت، 12 نوفمبر 2011

بانک مرکزی صادرات ایران









دبی-العربیه.نت


بانک مرکزی ایران، روز جمعه 11-11-2011 با انتشار توضیحاتی مفصل، محمد جهرمی مدیرعامل سابق بانک صادرات را متهم ردیف اول سوء استفادۀ مالی سه هزار میلیارد تومانی معرفی کرد.

اختلاس سه هزار ملیاردی در نظام بانکی ایران طی دو ماه گذشته فضای سیاسی ایران را تحت الشعاع قرار داده بود . مسئولان قضایی ابتدا متهم اصلی پرونده اختلاس را فردی به نام "مه آفريد امير خسروی " صاحب مجموعه "گروه امير منصور آريا" معرفی کردند و مدعی شدند که وی توانسته است از طريق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ايران به گشايش اسناد اعتباری به مبلغ صدها ميليارد تومان اقدام کند، بدون اینکه در قبال این مبلغ ضمانتی یا پولی به بانک پرداخت کند.

در تاریخ 27 اکتبر غلامحسین اژهای دادستان کل کشور ازدستگیری دو نفر در ارتباط با این اختلاس خبر داد و گفته بود عاملان این اختلاس بزرگ را بازداشت خواهند شد.

اکنون پس از اینکه این پرونده به یک مسئله بزرگ داخلی برای مسئولان قضایی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است وهر روز ابعاد آن بر فضای سیاسی منعکس می شود بانک مرکزی ایران با صدور بیانیه ای مدیر عامل سابق بانک صادرات را به عنوان اولین متهم این اختلاس معرفی کرده است .

به گزارش خبر گزاری ایسنا روابط عمومی بانک مرکزی، در پاسخ به اظهارات و نامه های محمد جهرمی، مدیر سابق بانک صادرات ایران را اولین خطا کار و ناقض مقررات دانسته و نوشته است مسئولیت این تقصیر نابخشودنی که منجر به بروز فساد مالی اخیر شده است متوجه مدیریت وقت بانک صادرات و شخص مدیر عامل بعنوان مدیر اجرائی هیات مدیره است.

به دنبال انتشار این بیانیه، محمد جهرمی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا؛ برای بانک مرکزی ابراز تاسف کرد و گفت " وی از روی خیرخواهی و تجربیات به دست آمده در فساد مالی اخیر، و برای جلوگیری از تکرار چنین پیشامدهایی، نکاتی را متذکر شده بود ولی اگر مسئولان بانک مرکزی، در سیستم های نظارتی خود مشکلی نمی بینند و می خواهند سرخود را زیر برف نگاه دارند بلامانع است".

محمد جهرمی مشکلاتی از قبیل اختلاس در بانک را ناشی از ناموفق بودن سیستم کنترل بانکی دانست و تاکید کرد که با ادامه روند فعلی، مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی سوء استفاده های احتمالی در آینده نیز باشند.

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در سوم اکتبرضمن یک سخنرانی از رسانه ای شدن این پرونده اظهار نارضایتی کرده بود .

اختلاس مبلغ 3 هزار میلیارد تومانی در ایران به عنوان بزرگترین اختلاس در تاریخ بانکی ایران به حساب می آید.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق